CELE:

 

- poznacie cechy charakterystyczne pól,

 

- dowiecie się jakie rośliny można spotkać na polach oraz jak i po co   je można uprawiać,

 

- poznacie zwierzęta żyjące na polach.

 

 

NACOBEZU:

 

1. Wymieniasz rośliny  uprawiane na polach.

 

 2. Podajesz kilka przykładów roślin zbożowych, okopowych,  oleistych i włóknistych.

 

3. Nazywasz  rośliny  które mają kłos, wiechę, kolbę i bulwę.

 

4. Wymieniasz niektóre  prace  jakie trzeba wykonać na polu i jakich maszyn do tego się używa.

 

5. Wymieniasz zwierzęta pól.

 

6. Potrafisz ułożyć łańcuch pokarmowy.

Chleb pracą nabyty, bywa smaczny i syty.

ZDJĘCIE GOOGLE/ Mazowiecki Szlak Tradycji

żniwa, żniwiarz, żyto, zboże, drożdże


Piosenka o chlebie Słowa: Urszula Piotrowska Muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko

1. Wesoło śpiewa skowronek, że pola są już zielone,

urośnie zboże do nieba, dana da, dla chleba, dla chleba,

urośnie zboże do nieba, dana da, dla chleba, dla chleba

2. Słoneczko proszą przepiórki, by prędko wyszło zza chmurki,

gdyż w kłosach złoto dojrzewa, dana da, dla chleba, dla chleba,

gdyż w kłosach złoto dojrzewa, dana da, dla chleba, dla chleba.

3. Po rżysku drepczą bociany, bo wszystkie zboża zebrane.

Wnet koło młyńskie zaśpiewa, dana da, dla chleba, dla chleba,

wnet koło młyńskie zaśpiewa, dana da, dla chleba, dla chleba.

4. O świcie ćwierka wróbelek: – A gdy się ziarno przemiele,

do pracy piekarz zagrzewa, dana da, dla chleba, dla chleba,

do pracy piekarz zagrzewa, dana da, dla chleba, dla chleba.

Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia  i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, ilustracje ze strony Freepik, Ćwiczenia pobrane z Learning Apps, Scholaris i innych zasobów Internetu.