POWIETRZE

Cel: Odpowiem na pytanie:  Czy o  powietrze należy dbać? Dlaczego?

KS

1. Wymieniam pięć elementów układu oddechowego człowieka.

2. Podaję przykłady zanieczyszczeń powietrza.

3. Opowiadam o tym co mogą zrobić ludzie , aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza.

4. Obliczam wyniki i podaję rozwiązanie.

5. Liczę głoski, litery i sylaby.

 

PROJEKT "Szkoła z wiatrem".

Co zanieczyszcza powietrze?

-  dym z kominów

- palone śmieci,  palone plastiki

- trujące gazy

- spaliny samochodowe

 

- dymy z fabryki

 Co ludzie robią, żeby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza? 

 - jeżdżą na rolkach, rowerach zamiast samochodami

- sadzą rośliny

- budują parki miejskie

- w dużych miastach korzystają z komunikacji miejskiej

 - dbają o zieleń

 

- zakładają filtry na kominach


Dzień 2

Cel: Poznam niektóre fakty z historii lotnictwa.

KS

    1.    Wymieniam pięć maszyn latających.

      2.    Piszę instrukcję wykonania samolotu
          z papieru.

        3.   Układam plan wydarzeń do mitu
           Dedal i Ikar”.

        4.   Wiem kim był Leonardo da Vinci
           i co wynalazł.

 

Plan wydarzeń

1. Zaprojektowanie labiryntu przez Dedala.

 

2. Tęsknota za ojczyzną.

 

3. Skonstruowanie skrzydeł przez Dedala.

 

4. Śmieć Ikara.

 

5. Samotny powrót bohatera do Grecji.

 

Najważniejsze, aby na lotnisku być

odpowiednio wcześnie, tzn. nawet na dwie

godziny przed lotem. Należy się udać

wówczas do okienka, w którym to

obsługiwane są loty waszego przewoźnika;

tam wydawana jest karta pokładowa, bez

której nie moglibyście wejść na pokład

samolotu. Tam też nadajecie swój bagaż;

dostaje on specjalna metkę z oznaczeniem

numeru lotu, dzięki czemu podąży tą sama

drogą co wy. Po nadaniu bagażu udajecie się

do bramki, przez którą przechodzicie w celu

sprawdzenia czy czasem nie macie przy sobie

niebezpiecznych (metalowych) przedmiotów.

Następnie idziecie odnaleźć swój gate, czyli

bramkę, z której będziecie mogli wyjść w

kierunku samolotu. Przed samym wylotem,

wasz lot zostanie zapowiedziany prze

megafon, dlatego na pewno nie zabłądzicie,

co więcej przed wejściem do samolotu

powita was stewardessa, która sprawdzi

wasze karty pokładowe i wskaże wam wasze

miejsca.

 

W czasie lotu samolotem należy stosować się

do wskazówek przekazanych pasażerom na

początku lotu przez stewardessy. Udzielą

wam one instruktażu w razie

nieprzewidzianych sytuacji, które

stwarzałyby niebezpieczeństwo.

 

 

Ciekawostki

Na stronie zamieszczono zdjęcia i materiały własne oraz ilustracje, ćwiczenia  i inne materiały pobrane z Google. Teksty oparte na cyklu Ćwiczenia z pomysłem wydawnictwa WSiP, Elementarza MEN, ilustracje ze strony Freepik, Ćwiczenia pobrane z Learning Apps, Scholaris i innych zasobów Internetu.