Celem projektu będzie poznanie cyklu życia motyla. Uczniowie poznają proste zwroty w języku angielskim oraz podstawowe słownictwo partnerów dotyczące motyli, wiosny - stworzą słownik wiosenny w języku angielskim i wszystkich partnerów. Poznają wiersz o motylach, będą podziwiać piękno motyli na zdjęciach, tworząc ART, kręcąc filmy i krótkie spektakle. Posłuchają książki „Bardzo głodna gąsienica” i postarają się zapamiętać kilka fragmentów tej historii. Uświadom sobie, że najmniejsza zmiana w naszych nawykach może spowodować wielką zmianę (na lepsze lub gorsze w środowisku i życiu motyli).
CELE
Uczniowie
- wiedzą, że potrafią wymawiać rymowanki „Dwa małe motyle” i bawią się w teatr
- znają cykl życia motyli
- poznają wiosenne owady i kwiaty, robią książkę o historii motyli w języku angielskim
- znają proste słowa w języku angielskim i języku partnerów.
Zaczynamy nowy projekt o tematyce przyrodniczej.
Celem projektu będzie poznanie motyli i ich roli w przyrodzie. Uczniowie poznają cykl życia motyla, ujrzą piękno motyli na zdjęciach, stworzą SZTUKĘ, poznają najpiękniejsze gatunki i stworzą Księgę Motyli. Wspólnie stworzą logo projektu. Pozłuchają książki „Bardzo głodna gąsienica” i dowiedzą się o właściwej diecie. Razem stworzą tygodniowe zdrowe menu. Uczniowie poznają proste zwroty w języku angielskim i podstawowe słownictwo partnerów dotyczące motyli, stworzą wiosenny słownik w języku angielskim i językach wszystkich partnerów. Stworzą ilustracje do opowiadania Cztery motyle Wiery Badalskiej. Będą kodowały, bawiły się i tworzyły interaktywne gry o motylach, rozwijając swoje kompetencje cyfrowe. Uświadomią sobie, że najmniejsza zmiana naszych nawyków może spowodować dużą zmianę (na lepsze lub gorsze) w środowisku oraz o wpływie diety na zdrowie człowieka. Partnerzy będą wspólnie świętować Dzień Motyla.
Poznaliśmy przygody "Gąsienicy". W ten sposób poznaliśmy etapy rozwoju motyla.
Tematyka była świetnym materiałem wyjściowym do omówienia prawidłowego odżywiania się dzieci. Stworzyliśmy książkę z propozycjami zdrowego jedzenia .
Każdy zespół wykonał pracę plastyczną "Łąka pełna motyli", na której umieścił motyle otrzymane od kolegów z innych zespołów.
Każda klasa wykonała motyle (każde dziecko w klasie zrobiło swojego motyla) - potem wysłaliśmy po kilka motylków do każdej szkoły partnerskiej, w kopercie listem tradycyjnym. Z otrzymanych motyli każda grupa wykonałą kolorową łąkę którą wywiesiłą w swojej sali.
Aby mogła powstać taka piękna łąka, trzeba było zrobić tło w dużym formacie. Następnie dzieci wykonały motyle, które przesłały wszystkim projektowym partnerom. W każdej klasie powstały łąki.
W ramach projektu powstała:
Dzieci wykonywały motyle różnymi technikami. Szukały w nich symetrii. Następnie szukały symetrii w otaczającej przyrodzie.
Nasze zadanie – będziemy pracować w parach, rysując drugą połowę motyla.
Kolejne zadanie:
Zapoznajmy uczniów z obrazem pt. "Motyli statek". Spróbujmy go na swój sposób odtworzyć dowolną techniką. Może być to praca indywidualna ucznia lub zespołowa w grupach klasowych. Na koniec utworzymy wspólną prezentację Galerii Sztuki Dziecięcej "Być jak Salvador Dali"
9 maja w ramach eTwinning Day przedstawiliśmy wymarzoną szkołę.
Spotkaliśmy się z naszymi projektowymi partnerami. Wspólnie zagraliśmy w internetową zgadywankę i rozpoznawaliśmy ulubione potrawy naszych kolegów i koleżanek. To była świetna zabawa.
o rezultaty pracy projektowej wszystkich partnerów.