NASZA PROPOZYCJA LOGO
We are creating a dictionary with famous painters. Each board should contain
*A "talking portrait - My name is .... I come from ...."
*3 titles of works
After being introduced to the painter, the children form their circles. We choose one work by voting and post it on the communal tree. The work can be combined with the DOT DAY.
Tworzymy słownik ze znanymi malarzami. Każda tablica powinna zawierać
*„Mówiący portret – Nazywam się…. Pochodzę z…”
*3 tytuły prac
Znani malarze:
Słynni malarze
Zadanie: Każdy zespół wybiera znanego malarza i przygotowuje jego portret, dodając do niego dźwięk. *Mówiący portret - Nazywam się .... Przychodzę
*3 tytuły dzieł.
„Kopuła pytań”
„Question Dome” rozwija ciekawość dzieci, umiejętności krytycznego myślenia i
dociekliwość, co doskonale wspiera zadanie polegające na znajdowaniu informacji i prezentowaniu malarza. Pomaga dzieciom poczuć się zaangażowanymi i samodzielnie zgłębiać temat, zamiast biernie
słuchać.
Etap 1: Przedstaw temat i zadaj pytanie
otwarte
Pokaż dzieciom obraz słynnego malarza i powiedz:
„To obraz jednego z najsłynniejszych malarzy. Zastanówmy się, jakie pytania moglibyśmy zadać, aby dowiedzieć się więcej o nim
i jego twórczości”.
Napisz na tablicy główne pytanie:
Co chcielibyśmy wiedzieć o...
Krok 2: Budowa kopuły pytań
Poprowadź dzieci przez różne rodzaje pytań, takich jak:
Kto? Kto jest... Kto nauczył go malować?
Co. Co lubił malować? Co jest charakterystycznego w jego obrazach?
Gdzie? Gdzie mieszkał? Gdzie można zobaczyć jego obrazy?
Dlaczego? Dlaczego jego obrazy są tak sławne? Dlaczego używał tak intensywnych kolorów?
Jak? Jak malował swoje obrazy? Jakich narzędzi i farb używał?
Zapisz wszystkie pytania na tablicy. Możesz użyć kolorów, aby pogrupować pytania według kategorii.
Etap 3: Wybieranie pytań do zbadania
Poproś każdą grupę lub parę dzieci o wybranie 1-2 pytań, na które spróbują znaleźć odpowiedzi, korzystając z przygotowanych
przez Ciebie materiałów (książek, ilustracji, tekstów).
Zachęcaj dzieci do samodzielnego formułowania krótkich odpowiedzi, zapisując je w prostych zdaniach lub rysując
obrazki.
Podsumowanie rutyny
Na koniec zajęć poproś każdą grupę o podzielenie się swoim pytaniem i odpowiedzią.
Możesz podkreślić, że każde pytanie pomaga nam lepiej poznać osobę lub temat.